A PR cikk, vagyis teljes nevén a public relation cikk egy speciális marketing eszköz, amely kapcsolatteremtés kiépítésre hivatott egy szervezet, vagy egy vállalkozás és az olvasóközönség között.
A módszer egyszerűnek tűnhet, de az internet terjedése és a növekvő elvárások miatt a PR cikknek is nagyon profinak kell lennie: észrevétlenül kell az olvasót vezetnie a kívánt cél felé. Mivel az interneten nagyon gyorsan terjednek a hírek, így egy jó írással több százezer embert is el lehet érni pár óra leforgása alatt. A profi közönségkommunikáció alapja az, hogy tudjuk, mit várnak el az olvasóink tőlünk, cégünktől, szolgáltatásunktól, termékünktől.
PR cikk ajánlatkérés itt!
Ha a fentiekkel tisztában vagyunk, tudjuk, hogy mit és kinek kell ajánlani, akkor nem csak azt kell megírnunk, hogy az olvasónak mire van szüksége, hanem azt is, hogy miért van rá szüksége.
Jó megoldás lehet, ha a reklámot egy pozitív pletyka forrásaként helyezzük el az írásban egy link (a példában az „xy” szó) kíséretében:
„az xy portáltól származó hírek szerint…”
Itt azonban tudni kell, hogy a hiteltelen pletykálkodás rossz fényt vet a forrásra (jelen esetben a cégre), és az ügyfél/látogatóvesztést okozhat.
A jól kivitelezett PR cikk egy olyan befektetés ami mindig megtérül, ez igaz a nagyvállalatok, vagy a kis cégek esetében is. A public relations cikk persze nem csak online, hanem offline módon is megjelenhet, viszont az online tartalmak esetében lényegesen kevesebb korlátozás van: több, szebb, színesebb képeket és akár videót is használhatunk a promócióhoz, ezzel sokkal inkább emberközelivé, hatékonnyá válik a reklám.
Cikk forrása: prcikk.com